Poprostu NICE
Poprostu NICE
Poprostu NICE
Kontakt
Wybierz język
Szukaj
Poprostu NICE
    WYBIERZ MARKĘ
Poprostu NICE

Wysoki ekwiwalent reklamowy Nice Racing Team

23 listopada 2016
Wysoki ekwiwalent reklamowy Nice Racing Team

W tegorocznym cyklu Speedway Best Pairs Nice Racing Team po pasjonującym turnieju finałowym zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, a jak wynika z badania firmy Sponsoring Insight marka Nice, zyskała ekwiwalent reklamowy w Polsce na poziomie ponad 1,3 mln zł! Dzięki transmisjom na żywo na antenie Eurosportu w 71 krajach na świecie globalny zwrot reklamowy był wielokrotnie wyższy.

 

 

Największy ekwiwalent reklamowy w Polsce odnotowano przy okazji I rundy cyklu SBP w Toruniu. Zawody na toruńskiej MotoArenie otwierające cykl wygenerowały ekwiwalent reklamowy sięgający prawie 700 tys. zł. W największym stopniu marka Nice była promowana w Internecie, a w dalszej kolejności w telewizji i prasie. Tak duży zwrot reklamowy przy okazji pierwszych zawodów, można wytłumaczyć faktem, że od tego sezonu zmieniono koncepcję rozgrywania zawodów. Jeszcze rok temu rywalizacja w ramach Speedway Best Pairs odbywała się w formacie rywalizacji reprezentacji narodowych. Od sezonu 2016 przyjęto odmienną koncepcję, w ramach której we wszystkich turniejach startowały zespoły fabryczne. W takiej rywalizacji oczywiście nie mogło zabraknąć Nice Racing, który był reprezentowany przez braci Grigorija i Artioma Łagutę (reprezentanci Rosji) oraz Antonio Lindbaecka (Szwecja).

W przypadku drugiej rundy SBP, która odbyła się w Landshut zwroty reklamowe są nieco niższe ze względu na fakt, że zawody były rozgrywane w Polsce w środku tygodnia (święto narodowe w Niemczech). Natomiast ostatnia runda rozegrana w czerwcu w Ostrowie Wielkopolskim ponownie cieszyła się dużym zainteresowaniem mediów, co spowodowało także duży sukces reklamowy marki Nice. Reprezentanci teamu Nice Racing wyjechali do największej liczby biegów (w tym do biegu dodatkowego o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej cyklu), w efekcie czego niebieskie kombinezony Nice były prezentowane najczęściej w transmisji telewizyjnej na antenie Eurosportu.

Raport został opracowany na zlecenie organizatora cyklu – firmę One Sport przez agencję badawczą Sponsoring Insight, która opiera swoją metodyką na sprawdzonych metodach badania ekwiwalentu reklamowego. W przypadku reklamy telewizyjnej badanie polega na zliczeniu łącznego czasu antenowego, w czasie którego widoczny jest logotyp sponsorski oraz na ocenie, ile należałoby zapłacić za reklamę w danym czasie antenowym w danej telewizji. Analogicznie odbywa się pomiar zwrotu reklamowego w przypadku Internetu oraz prasy.

Ekwiwalent reklamowy marki Nice (tys. zł)

Zawody

Internet

Prasa

Telewizja

Suma

I runda SBP (Toruń)

387

123

180

691

II runda SBP (Landshut, Niemcy)

101

21

109

230

III runda SBP (Ostrów Wlkp.)

247

22

172

440

Suma

736

166

461

1 362

źródło: Sponsoring Insight