Poprostu NICE
Poprostu NICE
Poprostu NICE
Kontakt
Wybierz język
Szukaj
Poprostu NICE
    WYBIERZ MARKĘ
Poprostu NICE

Napędzamy bramy, napędzamy żużlowców

zuzel3.jpgPoczątki

Przygoda Nice z żużlem rozpoczęła się w 2006 roku. Doświadczenia w roli sponsora żużla zbieraliśmy obserwując możliwości i potencjał zawodników, analizując popularność dyscypliny. Sukcesy zawodników, klubu, z którym nawiązaliśmy wówczas współpracę (Unibax Toruń), otworzyły nam jako marce wiele możliwości. Nice był już wówczas dobrze znany kibicom tej dyscypliny, jednak w kategoriach marketingowych oczekiwania były wyższy.  

Pierwszy w historii Główny Sponsor Reprezentacji Polski na żużlu

Współpraca Nice z żużlową Reprezentacją Polski rozpoczęła się w 2009 roku. Od początku wiedzieliśmy, że w tej roli kryje się ogromny potencjał, który postanowiliśmy wykorzystać i nie przyjęliśmy biernej postawy sponsora liczącego wyłącznie na ekspozycję logo. Dodatkowo, za decyzją o zaangażowaniu się w tę dyscyplinę stała pasja i miłość do tego sportu, co jest kluczowe w marketingu sportowym. Jeśli wokół są ludzie rozumiejący dyscyplinę, w którą inwestują, emocje z nią związane, łatwiej wokół tego budować strategię marketingową oraz aktywność sponsorską.

Projekt sponsoringu żużlowej Reprezentacji Polski i szereg związanych z tym spójnych, konsekwentnych działań dziś pozwala nam powiedzieć, że był to przykład zarówno efektywnego wykorzystania marketingu w sporcie, jak również sportu w marketingu. Jako sponsor aktywnie angażowaliśmy się w organizację wielu przedsięwzięć, których celem była nie tylko ekspozycja marki, lecz głównie kontakt z kibicami żużla i popularyzacja czarnego sportu także w ośrodkach, w których ta dyscyplina nie jest popularna. Rozpoczęliśmy produkcję oficjalnych gadżetów reprezentacji i zajęliśmy się ich promocją. Zarówno w 2009 jak i 2010 roku przy okazji najważniejszych zawodów w Polsce, takich jak Drużynowy Puchar Świata, organizowaliśmy eventy promocyjne dla kibiców umożliwiając im spotkania z zawodnikami. Parada Polskiej husarii w Lesznie czy żużlowe miasteczko w Gorzowie z pewnością na długo zostaną w pamięci kibiców. W międzyczasie powstał także projekt sportowego portalu internetowego, którego Nice jest współtwórcą. Niebawem miną dwa lata działalności portalu NicesPort.pl, który z miesiąca na miesiąc zyskuje na popularności.

Sukces medialny

Z roku na rok towarzysząc Reprezentacji Polski wiedzieliśmy i widzieliśmy więcej. To, co widać było najwyraźniej, to rosnącą popularność zarówno drużyny, jak i dyscypliny oraz fakt, że informacje o „czarnym sporcie” docierają do coraz szerszej publiczności. Wzmiankę o zwycięstwie Polaków w DPŚ w 2009 pominęły niemal wszystkie stacje telewizyjne, za wyjątkiem tych mających na stałe wpisany żużel w swoje ramówki (TVP Sport i Canal+). Po sukcesie drużyny w 2010 w serwisach sportowych powiedzieli już o tym niemal wszyscy, zaś od zwycięstwa Tomasza Golloba w Terenzano rozpoczynano niejedne serwisy informacyjne we wrześniu 2011. Największym medialnym sukcesem, był jednak tegoroczny mecz Polska vs. Reszta Świata, którego Nice był współpomysłodawcą. Relacja na żywo z części meczu w najlepszym czasie antenowym w pierwszym programie TVP zaowocowała 2 500 000 osób przed telewizorami, co przeszło nasze najśmielsze oczekiwania.

3 lata z Polską Reprezentacją

Trzy tytułu Drużynowego Mistrza Świata, tytuł Drużyny Roku 2010 w plebiscycie Przeglądu Sportowego, indywidualne Mistrzostwo Świata Tomasza Golloba, oficjalne gadżety, miasteczka kibica, rosnące zainteresowanie mediów żużlem jako dyscypliną, o której warto mówić i pisać... To krótka kronika wydarzeń i osiągnięć z zaledwie trzyletniej historii żużlowej Reprezentacji Polski. Bez obaw można nazwać ten czas okresem największego sukcesu w historii żużla w Polsce, a bez zbędnej kokieterii dodać, że ojcem wielu z tych przedsięwzięć był Nice. Dzięki wspólnej pracy i zaangażowaniu wielu osób, którym ten sport nie jest obojętny, dziś Reprezentacja to drużyna z ogromnym potencjałem, który dostrzegają inni sponsorzy. Jednocześnie dzięki obecności zarówno na stadionach żużlowych, jak również w prasie i radiu w chwilach największego w historii żużla w Polsce, Nice stał się marką sukcesu, a także pozytywnie kojarzącą się kibicom sportu firmą wspierającą polski sport.

Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym

Z niebywałym historyczny sukcesem sportowym, przy jednoczesnym zrealizowaniu założeń marketingowych, Nice zakończył w 2011 roku trzyletnią współpracę z żużlową Reprezentacją Polski, przekazując rolę głównego sponsora polskiej kadry w inne ręce, mając nadzieję na kontynuację zapoczątkowanych przez siebie działań.